کد خبر: ۱۶۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛

خداوندا  جانم در تصرف توست

شهید محمدجعفر صادقی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: خدایا هم مالم از توست و هم جانم، اگر به ظاهر در مالم تصرف داشتم و برای جهاد با آن سست بودم، جانم در تصرف توست؛ آن را در راه خویش از من بگیر.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید محمدجعفر صادقی چهارم شهریورماه ۱۳۴۱ در خانواده‌ای متدین در روستای جوشقان از توابع آباده دیده به دنیا گشود و در دامان پاک پدر و مادری مؤمن و مهربان رشد و پرورش یافت.

وی پس از گذراندن دوران کودکی، در ۷ سالگی قدم در فضای علم و دانش گذاشت و دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت و دوران دبیرستان وی با انقلاب اسلامی مصادف شد و وی نیز همراه با سایر مردم به معترضین علیه رژیم ستم‌شاهی پیوست.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحصیل را تا مقطع فوق‌دیپلم ادامه داد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه بسیج به تأمین امنیت و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی تلاشی بی‌وقفه داشت، تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد و وی نیز درس و دیار خود را ر‌ها ساخته و به مدافعان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل پیوست.

وی سپس با دختری پاکدامن و با‌ایمان ازدواج کرد و خیلی زود همسرش را تنها گذاشته و دوباره به جبهه‌ها باز گشت و سرانجام پس از سال‌ها نبرد خالصانه در راه خدا، در تاریخ ۱۳۶۴/۵/۲۴ در عملیات عاشورای۲ در منطقه چنگوله جان به جان آفرین تسلیم و به خیل شهدای اسلام پیوست.

خداوندا  جانم در تصرف توست

وصیت شهید:

سپاس و ستایش خدای عزوجل که مرا آفرید و به صراط مستقیم هدایتم کرد و شکر او را که چنین رهبری برایم قرار داد تا بوسیله رهنمود‌هایش حق را از باطل تشخیص دهم.

خداوندا گناهانم را ببخش که غیر از تو کسی را ندارم که به او پناه ببرم و عذرم را فقط به درگاه تو می‌آورم، خدایا هم مالم از توست و هم جانم، اگر به ظاهر در مالم تصرف داشتم و برای جهاد با آن سست بودم، جانم در تصرف توست؛ آن را در راه خویش از من بگیر یا این لیاقت را به من عطا کن که آن را در طبق اخلاص به درگاهت بدهم و رضای تو را در عوض بستانم.

اگر سعادتی نصیبم شد و جسمم هم فانی شد زهی سعادت، نگران نباشید که چون من بسیارند و چون شما هم بسیار، مانند آن‌ها صبور و مقاوم باشید، از پدر، مادر، خواهر، برادرانم و همسرم می‌خواهم از صمیم قلب مرا مورد عفو قرار داده و حلالم کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان